مهربانو

دلنوشته

مهربانو

دلنوشته

مهربانو

عشق، غیر قابل کتمان

سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۳۳ ق.ظ

صحنه آخر کتاب بربادرفته ی مارگارت میچل و همینطور فیلمش، خیلی وقتها جلوی چشمانم است. آن صحنه ای که رت باتلر از سرکشی های بیش از حد اسکارلت خسته میشود و پس از کشمکشی طولانی با خود بالاخره یک روز وسط راه پله های خانه بزرگشان با او خداحافظی میکند و او را برای همیشه تنها میگذارد.

اسکارلت محزون و بهت زده به دور شدن عشقش مینگریست، عشقی که سالها در کنارش بود و او سعی در کتمانش داشت.

احساس آن لحظه ی اسکارلت را خیلی از ماها تجربه کرده ایم. اینکه چیزی یا کسی را بسیار زیاد دوست داشته ایم اما هیچگاه این عشق را جدی نگرفته ایم و چشمانمان را به رویش بسته ایم، همیشه علاقه و احساسمان خرج کس دیگر یا چیزی دیگر میکردیم تا اینکه روزی، به هزار و یک دلیل مجبور شدیم از عشق واقعیمان جدا شویم.

تازه آن موقع است که میفهمیم عشق واقعی را نباید کتمان میکردیم و نباید راحت از کنارش میگذشتیم. اما دیگر دیر شده و حتی اگر تمام نیرویمان را در صدایمان بریزیم و علاقمندیمان را فریاد بزنیم و بخواهیم زمان را به عقب برگردانیم اثری نخواهد داشت. مثل اسکارلت که هنوز هم روی راه پله ها ایستاده و فریاد میزند:"رت، رت،..." اما میداند که دیگر برای ابراز علاقه خیلی دیر شده...

عشقمان را به کسی که دوستش داریم انکار نکنیم، ابراز کنیم و هر روز و هر لحظه از این عشق لذت ببریم،  شاید آن روز جدایی ناگهان و سرزده از راه رسید.

بعد نوشت: نمیدانم چرا اسم نویسنده‌ی برباد رفته را جین آستین نوشته بودم، آنقدر مطمئن بودم که حتی ذره ای تامل و دقت نکردم، اما حالا به لطف یکی از خوانندگان با دقتم متوجه اشتباهم شدم. از بقیه دوستانم به خاطر این اشتباه عذرخواهی میکنم.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۶

نظرات  (۴)

برباد رفته
یادم باشه حتما بخونم
ما همیشه دیر یادمون میاد ابراز علاقه
پاسخ:
نفهمیدم بالاخره خوندیش یا نه؟!
تصمیم هایی توی ذهنم باشد و این پست هم بخوانم ... اینا نشونه‌اند؟
پاسخ:
ایشالا که نشونه ی خوبی باشه عزیزم
سلام
پاسخ:
سلام
۲۰ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۲ بانوی آذری
منم عاشق رمان بر باد رفته ام اما فیلمش را دوست نداشتم. از اسکارلت لجم می گرفت و عاشق رت بودم و در آخر واقعا خوشحال شدم که رت اسکارلت را رها کرد :)
فقط عزیزم رمان بر باد رفته نوشته مارگارت میچل هستش -:(@ (شکلک گل)
پاسخ:
به نظرم فیلم هم خوب ساخته شده بود، تمام صحنه های کتاب رو همونجوری که تصور کرده بودم توی فیلم هم دیدم. فقط خوبی کتاب اینه که میتونیم بفهمیم تو ذهن قهرمانهای کتاب چی میگذره و این جذابترش میکنه.
ممنون از تذکرت😅☺

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی