مهربانو

دلنوشته

مهربانو

دلنوشته

مهربانو

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

باورم نمیشود هنوز چنین آدم هایی وجود دارند. به شدت امیدوارم فقط همین یک عدد که هفته پیش مهمانش بودیم باقی مانده باشد و نسلشان منقرض شود.

چه آدم هایی؟ آدم هایی که انسان را با جملاتشان خالی میکنند. جملاتی مثل، وااای چقدر پیر شدی؟ چقدر صورتت چروک شده؟ چقدر به هم ریختی؟ چقدر موهات سفید شده؟...

شما باورتان میشود که کسی را بعد از دو سال ببینی و مهمان خانه اش باشی و بعد از سلام ،اولین جملاتش بجای "خوش آمدید" و "چقدر دلم برات تنگ شده بود" و "مشتاق دیدارت بودم" همین جملات خالی کننده باشد؟

بعد از گذشت یک هفته، هنوز هم در بهت و حیرتم!!!

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۱:۰۳
مهربانو مجیدی

برای خنداندن بهار کافیست سرت را برگردانی و بگویی"دالی" تا از خنده ریسه برود. آرمان اما خنداندنش سخت تر است، ترفندهای بیشتری باید به کار برد. به گمانم آدمیزاد هر چه بزرگتر میشود و جهانی که در آن زندگی میکند بیشتر میشناسد خندیدن برایش سخت تر میشود.

البته آدم بزرگ ها هم با هم فرق میکنند، بعضی راحتتر میخندند و بعضی عبوس تر و جدیترند. یک لطیفه تعریف میکنی، یکی بلند بلند میخندد و آن یکی یک "چه لوس!!!" نحویلت می دهند و لبش را کج میکند.

 و باز به گمانم راحت خندیدن موهبتیست که بواسطه توجه به کودک درونمان نصیبمان میشود. اینقدر در خندیدن خسیس نباشیم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۰:۴۸
مهربانو مجیدی

کتاب زیاد میخوانم اما خودم را کتابخوان نمیدانم. اکثر کتاب هایی که میخوانم در ژانر رمان و داستانند. بیشتر داستان خوانم تا کتابخوان.

حدس میزنم اکثر کتابخوان های ایرانی هم شبیه من باشند، این را از لیست کتاب های پرفروش سال فهمیدم. البته در این لیست یک کتاب بود که داستان نبود، هنر شفاف اندیشیدن.

حالا که در حال خواندن این کتاب هستم میفهمم چرا جز کتاب های پرفروش سال شده است. این کتاب پر از اشتباه است. 99 اشتباه که همه ی ما در زندگی مرتکب میشویم در این کتاب لیست شده و در فصولی کوتاه علت این اشتباهات و راه مقابله با آنها بیان شده است.

یک مثال از یک فصل کتاب را در این پست می آورم شاید به خواندنش ترغیب شوید.

"فرض کنید یک رودخانه دو شاخه ی فرعی بزرگ و هم اندازه دارد. یکی از آنها روش تصفیه ی الف استفاده می کند که خطر مرگ بر اثر آب آلوده را از پنج به دو درصد کاهش می دهد. دیگری از روش تصفیه ی ب استفاده می کند که خطر را از یک در صد به صفر تقلیل می دهد، یعنی خطر کامل از بین می رود. خب، روش الف یا ب؟ اگر تو هم مثل بقیه فکر کنی، روش ب را انتخاب خواهی کرد، که احمقانه است، چون با روش الف سه در صد افراد کمتر می میرند و با روش ب فقط یک در صد کمتر. روش الف سه برابر بهتر است."


سرتاسر کتاب سرشار از مثال های اینچنین است. البته بعد از مطالعه کتاب کمی انجام کارها و تصمیم گیری برایتان سخت میشود که طبیعیست اما جلو اشتباهات زیادی گرفته میشود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۱:۵۲
مهربانو مجیدی