مهربانو

دلنوشته

مهربانو

دلنوشته

مهربانو

عشقم به گل نرگس

چهارشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶ ق.ظ

باز هم فصل زمستان شد و من به هر سو که نگاه میکنم رد پایی از گل نرگس می بینم. درست نمیدانم کی ولی میدانم چگونه عاشق گل نرگس شدم.

 در زندگی همه ما دوره ای هست که دوست داریم با همه مخالفت کنیم،یا اینکه دوست داریم با بقیه فرق داشته باشیم. در آن دوره از زندگیم از هر کدام از دوستانم میپرسیدی از چه گلی خوشت می آید اغلب میگفتند رز قرمز و من چون میخواستم مخالف باشم دنبال گل دیگری بودم تا اینکه عکسی از گل نرگس را در مجله ای دیدم. ترکیب رنگ سبز و زرد و سفیدش خیلی به نظرم زیبا آمد و از آن پس به همه گفتم من عاشق گل نرگسم، آنقدر گفتم و گفتم و گفتم که روزی دیدم واقعا عاشقش شده ام.(فکر کنم قصه ی همه ی عشق ها تقریبا همینطور است، نه؟!)

یکی از فانتزی های دوران تحصیلم این بود که وقتی شاغل شدم و از سر کار به خانه برمیگشتم، سر راه از گلفروشی یک دسته گل نرگس بخرم و همینطور که نرگس ها را بو میکنم آرام آرام به سمت خانه بروم.

 درسم تمام شد، شاغل هم شدم، این فانتزی هم یادم بود اما هر بار که میخواستم عملیش کنم یا در مسیرم گلفروشی نبود و حال و حوصله تغییر مسیر نداشتم، یا حوصله داشتم و پول نداشتم، یا پولش هم بود و حوصله غرولند اطرافیانم را نداشتم که بخواهند بگویند چرا پولت را خرج گل خریدن کردی، یا همه چیز اوکی بود اما فصل گل نرگس نبود.

بعد از ازدواج هم کلا آن فانتزی فراموش شد و طول مسیر شرکت تا خانه را از بقالی و سبزی فروشی و میوه فروشی عبور میکردم تا موادی که برای پخت غذای ظهر به آنها احتیاج دارم را تهیه کنم، و متاسفانه در لیست خریدم اسمی از گل نرگس نبود.

سال ها از روزی که عاشق گل نرگس شدم گذشته، و سالهایی که میتوانستم با یک تغییر مسیر کوچک خودم را با یک دسته گل نرگس خوشحال کنم را پشت سر گذاشتم و حالا هروقت به فصل گل نرگس میرسیم به آن فانتزی فکر میکنم، در حالیکه هنوز نمیدانم گل نرگس واقعا چه عطر و بویی دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۸
مهربانو مجیدی

نظرات  (۵)



فک کنم دیگه فصلش گذشته ولی عاشقی که با گذشتن فصل یه گل، تموم نمیشه. خوبی ش اینه!

این از این.


----------------------------

بعدم این که یه وقتایی باید جون داد به این خاطرات، عشق و علاقه ها و دوباره بازسزی و زنده شون کرد. این جوری هم انرژی می گیریم و هم کمتر غصه به یاد میاریم.


بازسازی یه خاطره یا حتی یه خیال یا یه فانتزی می تونه شفا باشه برای دل آدم.

:)





پاسخ:
سلام
چه زود فصلش گذشت؟!
پس دیگه رفت سال دیگه...
منم هر دفعه  میگم کاش برا خودم گل بخرم.ولی نمیخرم
پاسخ:
ولی به نظر من بخر، حداقل یه بار، زمین که به آُسمون نمیاد، بخر، دیر نشه یهو...
گاهی فکر میکنم ماها اونقدری که در حق خودمون ظلم کردیم در حق بقیه نکردیم!
گاهی به خودت هدیه بده وقتی یه کاری میکنی که خوشحالت میکنه برای خودت یه دسته نرگس بخر زندگی همین شادی های کوچیکه دیگه مگه نه؟
من خیلی گل میخرم چه برای خودم چه اطرافیان عاشق گل خریدنم
پاسخ:
به نظرم آدمایی که گل میخرن آدمای خاصین،تو هم خیلی خاصی پس...:)


بعد از این که پستت رو خوندم، یه سر به خاله رهرا و مانا ردم.

خاله گفت اون دفعه که اومدی یادم رفت بهت بگم از گل نرگسامون عکس بگیر برای خودت. امروز یادت باشه عکس بگیری.

عکس گرفتم و به زودی برات آپلود می کنم.


فک کن نرگسای به این خوشگلی تو بهمن اونم تو کویر!



پاسخ:
چه عالی پس هنوز فصلشه...
نمیدونم خاص از چه لحاظ؟؟
خاص خوبه یا بد؟؟  :))
پاسخ:
خاص خوب دیگه، گل خریدن کار خیلی خوبیه خب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی