مهربانو

دلنوشته

مهربانو

دلنوشته

مهربانو

بی رحمی

شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۱۴ ب.ظ

واقعه منا دردناک بود، دردناک تر از آنچه بشود تصور کرد. اما آنچه این درد را بیشتر میکرد بعضی از اظهار نظرها بود، از سوی بعضی از افرادی که ادعای روشنفکری و میهن‌پرستی داشتند. تقریبا این بحث ها در اکثر گروه های تلگرام وجود داشت، اما آنچه باعث تعجبم بود حرف یک هموطن بود که گفت این حاجی ها حقشان بود کشته شوند.

از روزی که ابن جمله را شنیدم، آن هم از طرف کسی که ادعای میهن پرستی داشت و ایران و ایرانی را نژاد برتر میدانست، هزاران سوال در ذهنم میچرخد.

اینکه چطور ممکن است یک نفر بتواند چنین مرگی را حق کسی بداند، اصلا چطور آدمی چنین مرگی حقش است، پیرمردی که آرزویش دیدن خانه خدا بوده؟! کارمندی که ماه به ماه پس انداز کرده تا توانسته فیش حج تهیه کند؟! یا حتی آن قاری که نفر اول قرائت در جهان اسلام شده؟! چگونه انسانی چنین مرگی حقش است؟! و چگونه آدمی‌میتواند چنین نظری داشته باشد؟!

اصلا دلم نمیخواهد کسی را که این نظر را دارد مخاطب خود قرار دهم، اما خدای بزرگ، تو که آن بالا نشسته ای، تو که رفتار ما را با همدیگر میبینی، دوست دارم بدانم آن روز که گل آدم را می‌سرشتی هیچ فکر میکردی که ما آدم ها اینقدر نسبت به هم بی رحم شویم؟!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۱
مهربانو مجیدی

نظرات  (۱)

۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۱:۰۸ یکی که همش بهت سر می زنه
سلام .رسد ادمی به جایی که به جز خدا نبیند.بنگر که تا چه حد است مقام ادمیت. احساس و ارادتت نسبت  به واقعه منا ستودنیست.جای تعجب نیست وقتی انسان به مقام اعلا علین می رسد.در مقابلش کسانی هستند که جایگاهشان اسفل السافلین است.
پاسخ:
خدا کند تعداد آنهایی که به اعلی علین میرسند کمی بیشتر شود، فقط کمی...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی