مهربانو

دلنوشته

مهربانو

دلنوشته

مهربانو

کوچولونوشت۲

سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۴ ب.ظ

من از نسلی هستم که انقراض یک رسم و سنت قدیمی را شاهد بودم.

دیشب هیچ کس برای‌ گرفتن نیمه‌ای زنگ در خانمان را نزد و هوربابا نخواند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۱
مهربانو مجیدی

نظرات  (۳)

۰۱ تیر ۹۵ ، ۱۸:۰۶ روزی سه بار
سلام.با آرزوی قبولی طاعات.باور بفرماییدکه چقد خوشحال می شم وقتی آیفون خونه زده می شه .بعد می بینم چندتا طفل معصوم دارن هور بابا می خونن.اما دیشب نسبت به سالای قبل خیلی کمتر بود .وفکر کنم یکی از علت هاش این باشه که پدر مادرا ؛بچه ها را ازاین کار منع می کنن.اما ای کاش والدین رسم و رسومات غلط را به بچه ها گوشزد می کردن . نه اینکه.......

حالا یه سؤال؟اگه آرمان جانت بخواد بره هور بابا،اجازه ش می دی؟


















پاسخ:
بله من اجازه میدم،اتفاقا امسال با خودم گفتم شاید اگه بچه‌های همسایه بخوان برن آرمان هم بخواد،اما تا دو سه ساعت‌بعد افطار صدای بازی بچه‌ها از کوچه میومد و انگار هیچ کدومشون خبر نداشتن امشب شب نیمه‌ایه
برا نیمه ماه رمضون؟

پاسخ:
بله این رسم مال شب نیمه ایه
توضیح بده درباره ی رسم تون من چیزی ازش نمیدونم
پاسخ:
شب نیمه‌ی ماه رمضون رو بهش‌میگیم شب نیمه‌ای،یکی از رسوم این شب اینه که بچه‌ها میرن در خونه‌ی همسایه‌ها رو میزنن و شعر میخونن از صابخونه میخوان بهشون نیمه‌ای بده، نیمه‌ای هم یه جور عیدیه که میتونه پول باشه یا خوراکی، تو این شب آدم بزرگا هم تو خونه میمونن تا اگه بچه‌ای اومد با در بسته روبرو‌نشه‌.
رسم دیگه‌ی شهرمونم اینه که برای عروسایی که سال اوله عقد کردن آقا داماد یه کادو میگیره و با خانواده میرن خونه عروس و کادو رو بهش میدن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی