مهربانو

دلنوشته

مهربانو

دلنوشته

مهربانو

معضل بلندگو

دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳ ب.ظ

بعد از زایمان علاوه بر تغیرات جسمی، تغیرات روحی زیادی هم در بدن مادرها اتفاق می‌افتد. گاهی ممکن است این تغیرات روحی باعث مبتلا شدن مادر به افسردگی شود.

بعد از به دنیا آمدن بهار تمام سعی و تلاشم را به کار بردم تا اندکی ناراحتی و افسردگی نداشته باشم، نمیخواستم از همین اول روی روحیه‌ی بهار و همینطور آرمان اثر‌ منفی بگذارم. 

در راستای این تلاش کردن موانعی هم وجود داشت.

 منزل مادری من درست وسط چهار حسینیه قرار دارد، توده،باغ علوی، درب مختص آباد و ویرانه. یک هفته‌ی بعد از زایمان که برای استراحت منزل مادر بودم با معضل بلندگوها مواجه شدم. عصر تمام هفت روز بلااستثنا در یکی از این حسینیه‌ها یا مجلس ختم بود یا هفت یا چهلم، و من هر روز محکوم بودم یکی از انواع روضه ها را گوش بدهم. یک روز برای پدر از دست داده ها گریه کردم یک روز برای مادر از دست داده ها غصه می‌خوردم.

و بعد از پایان هر روضه به این فکر میکردم که چه میشد اگر صاحبان این مجالس به فکرشان می‌رسید که صدای بلندگوی حسینیه را فقط برای اهالی داخل حسینیه بلند کنند نه برای تمام اهل محل و محله‌های اطراف، شاید یکی باشد در حال مبارزه با افسردگی!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۰
مهربانو مجیدی

نظرات  (۶)

۱۰ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۰۷ گمـــــــشده :)
گفته بودم من فکر نمی کردم شما مادر دو تا بچه باشین؟
خدا حفظشون کنه
اخه من اون عکس پروفایل کنار وبو می دیدم و یه خانوم در مایه های خودمو تصور می کردم. بی خیال و فارغ از همه چیز و البته بی نهایت اروم
شاد باشین و موفق
پاسخ:
من از لحاظ درونی خودمو هنوز شکل همون دختر میبینم،تو سنین نوجوونی،بی خیال و فارغ از همه چیز، نمیشه؟!:) ؛)
سلام ...
قشنگ بود ...
پاسخ:
سلام
ممنون


راست میگین

مردم آزاری خود نیست با بلندگو یا هر جور دیگه
پاسخ:
دقیقا
خدا هممونو به راه راست هدایت کنه
سلام
من پیشنهاد میکدم در این جور مواقع محترمانه تذکر بدین
پاسخ:
سلام
فکر خوبیه، فکر کنم به بابای حسینیه هم بگیم ترتیب اثر بده، ولی من تو اوج دپرسیشن بودم و حال چادر چاقچول کردن نداشتم؛)
۲۱ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۵ گمـــــــشده :)
چرا نشه. خیلی هم خوبه
:)
پاسخ:
;)
۰۳ تیر ۹۵ ، ۰۳:۵۲ دوست قدیمی
سلام
میشه درباره ی افسردگی بعد از زایمان توضیح بدین
علتش چیه؟
به مسائل فلسفی و گذشت عمر و این چیزها ارتباطی داره؟
پاسخ:
سلام
اینکه به اون چیزایی که شما فرمودین ربطی داره یا نه رو نمیدونم، من فقط میدونم خانم‌ها بعد از زایمان بخاطر تغیرات هورمونی حساس‌تر و زودرنج‌تر میشن و به توجه بیشتری احتیاج دارن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی