مهربانو

دلنوشته

مهربانو

دلنوشته

مهربانو

آب رفتن آرزوهایم

شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۱۷ ق.ظ

زمانی بود که آرزو داشتم عجایب هفتگانه جهان را ببینم. فکر می‌کردم کسی که می‌تواند اهرام مصر یا آبشار نیاگارا یا دیوار چین را از نزدیک ببیند خوشبخت‌ترین آدمهاست. با خودم می‌گفتم تعداد آدم‌هایی که این مکان‌ها را دیده اند خیلی زیادند و من هم حتما روزی یکی از آنها خواهم بود.

زمان گذشت و کمی بزرگتر شدم و برخی مسائل، مثل مسائل مالی و سیاسی و فرهنگی برایم روشن‌تر شد و فهمیدم برای رسیدن به این آرزوها باید چالش‌های زیادی را پشت سر بگذارم و بزرگترین چالش مساله هزینه است، بعد گفتم برفرض که هزینه اش هم جور شد گرفتن ویزا برای همه‌ی این کشورها آسان نیست، تازه تا وقتی مجرد بودم، سفر خارج از کشور آن هم تنها اصلا معنی نداشت. پس چه باید می‌کردم؟

خب مساله را کمی میهن‌پرستانه کردم و گفتم وقتی کشور خودت این همه جاهای دیدنی دارد چه معنی دارد آرزویت دیدن عجایب جهان باشد؟! آرزویم تقلیل پیدا کرد و حالا فکر میکردم روزی که همه‌ی استان های ایران ، حداقل یک شهر از هر استان، را دیده باشم آن روز میتوانم با خیال راحت برای دیدن عجایب هفتگانه نقشه بکشم.

در همین اندیشه ها بودم که از تجرد خارج شده و وارد دنیای متاهل‌ها شدم. دغدغه های زندگی متاهلی و همچنان مسائل مالی و همینطور به دنیا آمدن آرمان آنقدر مرا مشغول خود کرد که همه چیز از خاطرم رفت.

 تا اینکه مدتی پیش، پس از چند ماه که نتوانسته بودیم حتی تا کاشان برویم، از روی پل خیابان کارگر عبور کرده و از شهر خارج شدیم. ناگهان احساس شعف عجیبی به من دست داد، انگار به یک رویای بزرگ دست پیدا کرده ام، همان موقع بود که آرزوی نوحوانی به خاطرم آمد و با خودم گفتم، چرخ زندگی را می‌بینی؟! تو که آرزویت دیدن عجایب هفتگانه جهان بود حالا باید بعد از خارج شدن از شهرت، آن هم پس از چند ماه، اینگونه ذوق کنی....

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۹
مهربانو مجیدی

نظرات  (۵)

ارمانتو کشف کن....تا پی ببری چقد دنیای پیچیده و شگفت انگیزیه:)
باور کن
اهل سفری امیدوارم یه روز ایرانگرد بزرگی بشی
پاسخ:
آرمانمو کشف کنم یا آرمان امو، (^.^)به هر حال سعی میکنم جفتشونو کشف کنم
ممنون از آرزوی قشنگت، خدا کنه بشم...
۲۰ دی ۹۴ ، ۲۰:۵۰ آذری قیز
من اسمش رو آب رفتن آرزو ها نمیذارم
اتفاقا خیلی هم قشنگه این همه تغییر داری قانع میشی:)
میدونی آدم ها در طول زندگی توی هر سنی که باشن نسبت به همون سن و اقتضای اون نقشه میکشن قطعا پول هم تنها محقق کننده ی آرزوهای تو نمیتونست باشه
ولی آرزو میکنم تا قبل از چهل سالگی حداقل یکی از عجایت هفتگانه رو از نزدیک ببینی:)
پاسخ:
ولی گاهی به خودم میگم شاید دلیل اینکه هنوز به آرزوهام نرسیدم همین قانع بودنمه، شاید باید بیشتر پای آرزوهام می‌ایستادم.
ممنون به خاطر آرزوی قشنگت،کاشکی بشه(^.^)
سلام ..
مهربانو عزیز همیشه آروز داشتم دور دنیا را با دوچرخه بگردم
وای افسوس !

پاسخ:
سلام
عه افسوس واسه چی؟!آرزوهامون که قشنگ بودن، هرچند انگار مال تو قشنگتر و رمانتیک تر بوده...


یک: از این که می نویسی خیلی خوشحالم.

دو: با نظر آذری قیز موافقم. آدم تو هر مرحله از زندگی یه جور فکر می کنه و به تبع اون یه آرزوایی داره.
سه: آرزو اسمش رو خودشه. خیلیا خیلی ارو داشتند و شاید به نصف اونم نرسیدند این خاصیت دنیاست

ولی به نظر من الان شما گنج هایی دارین که دست کمی از عجایب هفتگانه ندارند.

واسه دل خوشکنک نمیگم. واقعا این جور فکر می کنم.


خدا می دونه من همون چند لحظه که دیدارتون برام میسر می شد چه احساس خوبی داشتم و چقد دلم آروم می شد. شما درک و معرفتتون واقعا خیلی ارزشمنده.

قدر خودتونو بدونین عزیز.






پاسخ:
ممنونم عزیزم شما همیشه نسبت به من لطف داشتی ولی خیلی حال میده وقتی ازم تعریف میکنید، کلی ذوق میکنم...

۲۵ دی ۹۴ ، ۱۱:۳۷ روزی سه بار
سلام.
پاسخ:
سلام سلام سلام
سه بار...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی